قوانین و مقررات وب سایت آژانس هواپیمایی اطلس
شرایط و ضوابط عمومی
وب سایت اطلس ، طبق قـوانین جهوری اسلامی ایران، قوانین جـرائم اینترنتی و مجمـوعه قوانین و مقـررات تجارت الکـترونیکی فعالیت میکند و کـاربران محترم موظفند هیچگونه مطلب سـیاسی یا مغـایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وبسایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسه کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهده خود ایشان خواهد بود.
- حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران وبسایت اطلس تولید شده و بر روی این وبسایت قرار میگیرد، متعلق به وبسایت اطلس است و این سایت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتـویات را برای خود محفوظ میدارد.
- خدمـــات و محتویاتی که توسط اطلس تولید و عرضه میشوند؛ صرفا جهت استفـــاده در این وبسایت هستند. هر گونه سوء استفـــاده از اطلاعات، عکسها، نقشــهها، طرحها، لوگو و… از وبسایت اطلس توسط فرد حقیقی یا حقوقی، پیگرد قانونی خواهد داشت. ذکر مطالب این وبسایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی ATLAS11.IR و لینک به مطلب ذکر شده و در رسانههای کاغذی، با کسب اجازه کتبی از مسئولان وبسایت مجاز است.
- استفاده از این وب سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است.
- در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق، سایت اینترنتی اطلس مجاز به طرح شکایت از طریق مراجع قانونی ذیصلاح و دادگاههای رسیدگی به جـرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشــور و روشن کردن اذهان عمومی دربارهی تخطی صورت گرفته خواهد بود.
- اطلاعات موجود در این وبسایت از منابع معتبر و مرتبط و توسط متخصصین این رشته جمعآوری،ترجمه و تدوین شدهاند؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وب سایت اطلس مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و… بر عهده نمیگیرد.
- وبسایت اطلس ممکن است جهت ارسال بستههای هدیه، تبلیغات، نامههای الکترونیکی و… از طرف خود و یا مجموعههای همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.
- اطلس مسئولیتی در مورد محتوای وبسـایتهایی که به آنها لینک داده است، ندارد. این سایتها توسـط گـروه اطلس تولید نشدهاند و وجود آنها، به منزله تایید یا ارتباط ما با تولیدکنـندگان آنها نیست.
- وبسایت اطلس پایگاه اینترنتی دیگری جز ATLAS11.IR و زیرمجموعههای آن نداشته و تنها از همین راه با کاربران خود تماس میگیرد. سایر مکاتبات اینترنتی از آدرسهایی جز آدرسهای رسمی و معتبر این وبسایت، مورد تایید اطلس نیست.
- ارائهی اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام مطابق با نام مندرج در پاسپورت، تعداد مسافران، سن و… بر عهدهی کاربر میباشد در صورت ورود اطلاعات نـاقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعـدی این عمل بر عهدهی کاربران خواهد بود.
- کاربر متعهد میشود هرگونه تغییر در مشخصـات فردی خود را در اسرع وقت در وبسایت اطلس اصـلاح نماید. در غیر اینصورت این وب سـایت هیچ مســئولیتی در قبال تبعات نـاشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
- وبسایت اطلس به فروش اینترنتی بلیط هواپیما میپردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.( طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است.)
- هرگونه سوء استفاده از نام اطلس، سایت اینترنتی اطلس، مکاتبه از طرف اطلس و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح، دادگاههای رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاعرسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
- وبسایت اطلس اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعهی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
شرایط و ضوابط عمومی رزرو و خرید بلیت هواپیما
- عملیات خرید بلیت در وب سایت اطلس مشمول مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قـانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید ایـنترنتی بلیت، متعهدمیشود که از کلیهی قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.
- هنگام ثبتنام و رزرو بلیت، نام مسافر باید به صورت کامل با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیت وجود ندارد و اطلس هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شدهاند بر عهده نمی گیرد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر میبایست بلیت را باطل و مجدداً خریداری کند.
- بلیت خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیت و کارت شناسایی، در کانتر پرواز، مسافر پذیرش نخواهد شد.
- در قوانین هواپیمایی کشوری، تعریف مسافر نوزاد، سن کمتر از دو سال است، مسافر کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافر بزرگسال، بیش از دوازده سال می باشد. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیت کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیت بزرگسال خریداری کرد.
- لازم به ذکر است که در بلیتهای نرخ مصوب، قیمت بلیت برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیت ها و پروازهای چارتر (دربستی)، قیمت بلیت کودک با بزرگسال برابر است.
- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیت به کاربر اساماس و ایمیل میشود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائهی شمارهی بلیت به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
- هر نوع ابطال و تغییر زمان پرواز از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه میشود. مقدار این جریمه بنا بر مقررات هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیهی پول، پس از دریافت از ایرلاین به حساب مسافر واریز میگردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات پرداختی ایرلاین میباشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.
- لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمهی باطلی را شامل نمیشود.
- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو شرکت هواپیمایی مختلف باشد، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه شود.
- خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
- بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهدهی خودِ کاربر خواهد بود.
- اگر در جریان پرداخت پول، ارتباط با شبکه قطع شود، وظیفهی حل مشکلات احتمالی بر عهدهی بانک میباشد و هزینهی کم شده از حساب، طبق قوانین بانکی به حساب مشتری برخواهد گشت. وبسایت اطلس در این روند مسئولیتی ندارد؛ چون این عمل مستقیما توسط بانک انجام میگیرد؛ اما در تسهیل آن تلاش خواهد کرد.
- رزرو و صدور رسید یا بلیت، در وبسایت اطلس نشان می دهد که هتل یا پرواز در آن تاریخ رزرو شده است؛ اما متضمن ارائهی سرویس مناسب از طرف هتل یا ایرلاین به مسافر نیست.
- استفاده از امکاناتی نظیر خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت و… که در قرارداد هتل ذکر نشدهاند، هزینهی اضافی در بر دارد. این هزینهها به عهدهی اطلس نبوده و مسافر موظف است آنها را مستقیما به هتل پرداخت کند.
- با تایید رزرو پرواز یا تایید رزرو اتاق از یک هتل، کاربر با قوانین و مقررات مربوط به فسخ رزرو هم موافقت میکند. این قوانین در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرو و ایمیل تایید رزرواسیون قابل مشاهدهاند. دقت داشته باشید که ممکن است کاربر مجبور شود به خاطر فسخ قرارداد هزینهای بپردازد. این هزینهها طبق مقررات هر هتل متفاوتاند؛ به همین دلیل به کاربران محترم توصیه میکنیم که قبل از قطعی کردن هر قرارداد، مفاد آن را به دقت مطالعه فرمایند.
- اگر قرارداد توسط مسافر لغو شود، بازپرداخت آن تنها از طریق شمارهی حساب یا کارت بانکی که پیش از این توسط وی اعلام شده و فقط به حساب شخص واریزکننده، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا یک هفته به طول انجامد.
قرارداد ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در تورهای خارجی
ماده 1 :
الف) مشخصات گردشگر یا گردشگران و شرح خدمات:
طبق جدول ارائه شده
تبصره 1: کارگزار موظف است نسخه ای از برنامه کامل گشت و برنامه تبلیغاتی را به قرارداد حاضر الحاق و به گردشگر تحویل دهد.
تبصره 2: بلیط های ارائه شده در سیستم رزرواسیون آنلاین اطلس به دو صورت قابل رزرو هستند :
- غیر قابل تغییر و استرداد ( بلیط های گارانتی )
- قابل استرداد (طبق قوانین ایرلاین)
تبصره 3 :حضور فردی به عنوان راهنما یا لیدر برای اجرای برنامه های تور گروهی در کلیه مراحل تور لزامی است.
تبصره 4: در خصوص بند 3 از قسمت “ب” اصل بر عادی بودن روادید است لیکن چنانچه گردشگر اصرار بر اخذ روادید به شکل فوری داشته باشد مسئولیت های ناشی از آن بر عهده گردشگر خواهد بود(موضوع تبصره ذیل ماده 20)
ماده 2 : موضوع قرارداد:
موضوع این قرارداد تعیین حدود وظایف و مسئولیت های طرفین قرارداد و همچنین نرخ خدمات گردشگری جهت ارائه خدمات به شرح مندرج در قرارداد بر مبنای واحد پول ملی ایران وسایرارزهای رایج بین المللی می باشد.
ماده 3: شرایط قرارداد:
چنانچه گشت از سوی کارگزار به دلیل به حد نصاب نرسیدن قابل اجرا نباشد، کارگزار موظف است حداقل یک هفته قبل از تاریخ اجرای گشت مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع گردشگر رسانده، ونسبت به استرداد کل وجوه دریافتی از گردشگر اقدام نماید.
تبصره 1: چنانچه در بازه زمانی مقرر به هر دلیل، کارگزار ابطال گشت را اعلام ننموده و مبلغ دریافتی را به مسافر باز نگرداند، باید به تناسب مبلغ وصولی از گردشگر جریمه اضافی پرداخت کند.
تبصره 2: چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات وارده (هتل ،ویزا، ….) به عهده کارگزار نمی باشد
ماده 4: هتل:
- 4-1: ساعت تخلیه اتاقهای هتل بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد مورد نظر بوده و مندرج در واچر هتل بوده و گردشگر موظف به رعایت آن می باشد.
- تبصره: در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر، هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد.
- 4-2: گردشگران انفرادی (تک نفره) به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند.
- 4-3: پس از ورود و پذیرش در هتل، در صورت خروج مسافر از هتل بدون هماهنگی و تاییدیه اطلس، وجهی بابت عدم استفاده از آن به مسافر مسترد نمی گردد.
- 4-4: در اتاقهای دو تخته،تخت سوم از نوع سفری بوده و موقتا”در اتاق دو تخته گذاشته می شود.
- 4-5: برای اطلاع از شرایط کنسلی و تغییر تاریخ و نرخ جرائم با کارشناس مربوطه تماس حاصل بفرمایید.
ماده 5:
در خصوص تورهای برنامه ریزی شده با پروازهای غیر چارتر ، شرایط ابطال مطابق با مقررات شرکت هواپیمایی مربوطه و هتل محل اقامت اعمال خواهد شد.
ماده 6:
کارگزار موظف است در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد ، مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی با توافق و رضایت گردشگران به کار گرفته ،لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار، گردشگر ملزم به پرداخت ما به تفاوت می باشد.
ماده 7:
چنانچه در برخی مقاصد در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت خواهد شد ، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود .
ماده 8:
درصورتیکه مطابق شرایط اعلامی از سوی سفارتخانه در خصوص بازگشت گردشگر، تضمینی از کارگزار اخذ شود، گردشگر موظف است به همان میزان ،ضمانت نامه بانکی به کارگزار تسلیم نماید.
تبصره:
گردشگران پس از بازگشت از سفر ،جهت دریافت ضمانت نامه کتبی سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذر نامه و تصویر صفحه مربوطبه مهر ورود و خروج کشور مقصد به کارگزار مراجعه نمایدو کارگزارموظف است پس از تاییداصالت وصحت مدارک ارائه شده،فورا”نسبت به فک ضمانت اقدام نماید.
توجه:در هنگام ورود و خروج از هر کشور از شروع تا پایان سفر دقت نمایید مهر ورود و خروج در گذرنامه شما و در سیستم درج شود در غیر اینصورت هرگونه جریمه بعهده گردشگر می باشد.
ماده 9:
درصورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت پیش بینی شده باشد، چنانچه هر یک از گردشگران از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند،و این امر با توجه به تعهد گردشگر موجبات خسارت به کارگزار را فراهم آورد ، کارگزار مجاز است با ارائه مدارک مستدل معادل هزینه (خسارت) وارده را از طریق جریمه نقدی یاضبط ضمانت نامه به نفع خود دریافت دارد.
ماده 10:
در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته و درصورتیکه کارگزار در این خصوص هرگونه هزینه ای متقبل شده باشد بابت صدور ویزا، تهیه بلیط، رزرو هتل و … می تواند هزینه های انجام شده را از مبلغ کل تور کسر و مابقی را مسترد نماید.
ماده 11:
درصورتیکه گردشگر برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه، راهنمایان محلی و در کل کسانی که در اجرای گشت نقش داشتند مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئون و اخلاق عرفی در کشور مربوطه گردد، سرپرست گروه موظف است بنابه صورتجلسه و گواهی دیگر اعضای گروه حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص آن گردشگر اتخاذ نموده و مراتب را جهت اقدام به کارگزار مجری گزارش نماید.
ماده 12: هزینه های انصراف از تورغیرچارتری:
در صورت انصراف ارادی کتبی گردشگر از همراهی گشت ( تورهای غیرچارتری ) در بسته های مسافرتی از پیش تعیین شده، تا یکماه قبل از پرواز 10% قیمت تور، از یکماه تا 21 روز مانده به پرواز 20% قیمت تور، از 21 روز تا 72 ساعت مانده به پرواز 30% قیمت تور، کمتر از 72 ساعت مانده به پرواز 50% قیمت تور به عنوان جریمه کسر و مابقی مسترد می شود. ولی در صورت دریافت پرواز تک به علاوه هتل طبق قوانین نرخی هر یک اقدام خواهد شد.
تبصره1: درصورتیکه مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ( نوشو ) کلیه هزینه های مربوط محاسبه می گردد.
تبصره2:در صورتیکه پرواز چارتر وهتل گارانتی باشد طبق بخشنامه داخل سایت اطلس سوخت کامل می گردد.
ماده 13:
در خصوص ثبت نام گروهی در شرایط عادی ( غیر فورس ) فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزاران جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند.
تبصره: کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفتر رسمی خود ثبت و به گردشگر اعلام نماید.
ماده 14:
رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی گردشگر الزامی بوده و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد. لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیاناً در کشور مقصد غیر مجاز بوده، برعهده گردشگر است و چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید و می تواند با ارائه مستندات، هزینه انجام شده را از گردشگر مسترد نماید.
تبصره: کارگزار موظف است کلیه موارد مربوط به مقررات خاص کشورها ( از جمله ممنوعیت های دارویی، رفتاری، فرهنگی و …) را به طور کامل به گردشگران توضیح داده و به صورت کتبی اعلام نماید.
ماده 15: ویزا
باتوجه به اینکه پروسه صدور ویزا زمان بر است جهت در نظر گرفتن شرایط مساعد برای مسافر همزمان با آن برای بلیط و هتل نیز اقدام می شود در صورتیکه ویزای مسافر مرفوض گردد یا با تاخیر صادر شود کلیه هزینه های ابطال به عهده وی می باشد.
درصورتیکه مسافرت به صورت گروهی و خانوادگی باشد، اگر روادید هر یک از گردشگران ،مرفوض یا با تاخیر دریافت شود بقیه گردشگران ملزم به استفاده از خدمات درخواستی و در صورت عدم استفاده می بایست کلیه هزینه های مربوط به ابطال را با در نظر گرفتن مفاد ماده 12 این قرارداد پرداخت نماید.
درخصوص بستگان درجه یک ( پدر، مادر، همسر، فرزند ) هزینه ویزا،جریمه بلیط و یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می شود.
ماده 16:
حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و گشتهای شهری کشور مقصد به عهده گردشگر بوده و در صورت مفقود شدن آن مسئولیتی متوجه مدیر گشت یا کارگزار یا راهنمای تور نخواهد بود.
ماده17:
چنانچه صدور روادیدوتحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانه ها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد،گردشگر بایستی مقدمات سفر خود را قبلا آماده نموده باشد .
ماده 18:
گردشگر موظف است هنگام ثبت نام معادل 70 درصد هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا یکماه قبل از پرواز الباقی هزینه های گشت را تسویه نماید.
ماده 19:
ارائه ضامن معتبر حسب نیاز گشت هایی که احتیاج به معرفی ضامن یا ارائه ضمانتنامه معتبر دارد از سوی گردشگر الزامی بوده و در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید ، گردشگر بایستی با هماهنگی کارگزار در موعد مقرر کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و چنانچه به دلیل عدم انجام امور مذکور روادید از سوی سفارتخانه صادر نگردد ، جرائم تعیین شده در ماده 12 این قرارداد اخذ خواهد شد.
تبصره: در صورتی که گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز خود را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید خودداری نماید ، کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینه های مربوطه (هزینه ویزا،جریمه بلیت وهتل)به گردشگر خواهد بود.
ماده 20:
گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده، در برنامه های گشت و ترانسفر فرودگاهی شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصا بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید ، در غیر اینصورت کارگزار مربوطه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت .
ماده 21:
گردشگر موظف است طبق مقررات شرکتهای هواپیمائی در خصوص ساعات حضور در فرودگاه ، جهت انجام پرواز ، به موقع در فرودگاه حاضر باشد و هزینه از دست دادن پرواز به دلیل انجام نشدن ترانسفر برگشت جزء هزینه های قابل قبول کارگزار نمیباشد.
ماده 22:
در صورتیکه هنگام ابطال گشت توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد ، کارگزار مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود.
ماده 23 :
هرگونه افزایش غیر ارادی در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط و یا سایر خدمات ، با ارائه مدارک مستند از سوی کارگزار با تایید سازمان ، گردشگر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده از سوی کارگزار میباشد.
توجه:
پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده گردشگر میباشد.
پرداخت سایر عوارضی که کشور مقصد تحت عنوان مالیات از توریست اخذ میکند به عهده گردشگر میباشد.
ماده 24:
چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند ، گردشگر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کارگزار با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود. سرپرست گشت نیز موظف به همکاری جهت بازگشت گردشگر به کشور میباشد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود.
ماده 25:
در صورتی که برنامه گشت ارائه شده توسط کارگزار، در طول سفر عینا به اجرا گذاشته نشود و یا درسطحی بالاتر از آنچه در قرارداد توافق شده، ارائه نگردد گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف رأی سازمان به عنوان حکم مورد پذیرش طرفین قرار خوهد گرفت.
ماده 26:
در صورتی که گردشگر در خارج از کشور مستقلاً و خارج از برنامه گشت ارائه شده نسبت به خریداری خدمات اختیاری اقدام نموده و در آن شرکت نماید، هزینه و مسئولیت عواقب آن در خصوص بروز حوادث برعهده گردشگر خواهد بود.
ماده 27:
کارگزار موظف است در صورتی که روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود ،مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد، شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود، ضمن ارائه توضیحات کامل به گردشگر، میبایست تصویر روادید را به گردشگر رسانده و ضمیمه قرارداد نموده و محدودیت های یاد شده را در حاشیه قرارداد مکتوب نماید.
ماده 28:
کارگزار موظف است مطابق با دستورالعمل بیمه ابلاغی از سوی سازمان، اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای تکلیفی و اختیاری به عمل آورده و در صورت بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر علاوه بر اقدام براساس شرایط بیمه تحت پوشش نسبت به همکاری و مساعدت های لازم در این خصوص اقدام نماید.
ماده 29:
کنترل مدارک گردشگر ،از جمله تاریخ اعتبار گذرنامه گردشگر و شرایط سنی همراهان بر عهده کارگزار میباشد. لذا در صورت قصور در این زمینه توسط کارگزار، کلیه هزینه ها و خسارات بر عهده کارگزار خواهد بود.
ماده 30: امضای قرارداد :
کارگزار یا نماینده وی موظف است هنگام عقد قرارداد توضیحا ت لازم را در خصوص مواد قرارداد و تبصرهای آنها به گردشگر ارائه نماید.همچنین کارگزار موظف است پس از عقد و امضا قرارداد با گردشگر یک نسخه امضاءشده از آن مهمور به مهر دفتر شده است را تحویل گردشگر و یک نسخه نزد خود نگه دارد .
تبصره– قرارداهای آنلاین به صورت امضا ءالکترونیکی انجام می پذیرد .امضای الکترونیکی : (Electronic Signature) عبارت است از هر نوع علامت منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده و به “داده پیام” است که برای شناسائی امضاکننده “داده پیام” مورد استفاده قرار می گیرد.
در قراردادهای حضوری امضای مسافر که به صورت مکتوب انجام می شود به معنای تأیید مفاد قرارداد و الحاقیه آن خواهد بود.
و در قراردادهایی که در فضای مجازی (تلگرام،واتس آپ و ……..)از طرف گردشگر مورد تایید قرار می گیرد به معنای تایید قرار داد می باشد.
ماده 31:
کارگزار متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را به طور کامل و دقیق انجام دهد ،لیکن در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ، شورش، اقدامات تروریستی، اعتصاب و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج باشد و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت شود یا مسافر درخواست ابطال سفر را دهد مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود و مبالغ مربوطه به میزان دریافتی از تأمین کننده اصلی خدمات به مسافر مسترد می گردد.
مبنای وضعیت فورس ماژور، بخشنامه های صادره وزارت امور خارجه می باشد.
ماده 32:
کارگزار متعهد است در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای گردشگر یا گردشگران در کشور مقصد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور از موضوع مطلع سازد.
ماده 33:
کارگزار موظف است در قبال دریافت مدارک گردشگر اعم از گذرنامه شناسنامه و … همچنین کلیه وجوه واریزی از سوی ایشان نسبت به صدور رسید در سربرگ رسمی خود با ذکر تاریخ اقدام نماید.
کارگزار موظف است شماره حسابی را که لازم است هزینه های سفر به آن واریز شود را در ذیل قرارداد ذکر نماید.
ماده 34:
کارگزار موظف است قبل از عقد قرارداد تمام اطلاعات و جزئیات کشور مقصد را در قالب دفترچه راهنما به گردشگر ارائه تا از همه شرایط و مقررات مربوطه آگاهی داشته باشد .
ماده 35:
نام و نام خانوادگی مدیر/ مدیرعامل
دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری
رسیدگی به هر گونه اختلاف فی مابین طرفین قرارداد با ارائه دلایل بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجرا است.
( الحاقیه)
قوانین مسافر خردسال و نوزاد :
- سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.
- در قوانین هواپیمایی کشوری، مسـافران نوزاد کمتـر از دو سـال، مسـافران کودک بیـن دو تا دوازده سـال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسـال خـرید کرد لازم به ذکـر است که در بلـیطهای نرخ مصـوب، قیمـت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیطهای چارتری و برخی بلیط های غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است. و هر مسافر بزرگسال می تواند فقط یک نوزاد زیر دو سال به همراه داشته باشد.
- اگر مسافر نوزاد در سیستم ثبت شود، صندلی جداگانه برای او در نظر گرفته نخواهد شد.
- اطلاعات بلیط رفت و برگشت که شامل تاریخ ورود و خروج ، ساعت رفت و برگشت ، فرودگاه مبدا و مقصد ، میران بار و … می باشد را بطور دقیق مطالعهو برسی نموده ام .
- مسئولیت صحت و سقم اطلاعات وارد شده( نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، شماره ملی یا پاسپورت و… کاملا منطبق با مدارک به عهده )مسافر می باشد.
- حضور مسافر در فرودگاه برای پروازهای داخلی دو(2) ساعت قبل از پرواز، و برای پروازهای خارجی سه(3) ساعت قبل از پرواز الزامی است. لذا به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینالهای ورودی و خروجی توجه کنید.
- قوانین کنسلی و تغییر تاریخ را به طور دقیق مطالعه نموده ام.
- مسئولیت نداشتن اعتبار کافی گذرنامه را از ابتدا تا انتهای سفر می پذیرم (حداقل اعتبار 6 ماه از خاتمه سفر )
- مسئولیت ممنوع الخروج بودن (به هر دلیلی) را می پذیرم.
- مسئولیت نداشتن ویزا جهت ورود به کشور مقصد ونداشتن ویزای ترانزیت را می پذیرم ( توجه کنید که ممکن است بعلت نداشتن ویزای ترانزیت در کشور میانی از ادامه سفر شما جلوگیری به عمل آید) همچنین مسئولیت کنترل تاریخ ورود و خروج و مدت زمان مجاز اقامت بر طبق ویزا صادره بر عهده مسافر می باشد.
- برای مسافرینی که به آمریکایی شمالی سفر می کنند صدور بلیط با ترانزیت بیش از یک کشور حوزه شنگن ممنوع است و تبعات صدور بلیط در صورت عدم رعایت شرایط فوق بر عهده مسافر خواهد بود (چنین مسافری نیاز به ویزای چند بار ورود شنگن دارد)
- مسافرینی که مقصد تهیه بلیط به کشور های حوزه شنگن را دارند توجه داشته باشید طبق قوانین شنگن ورود اول باید به کشور صادر کننده ویزا باشد در غیر این صورت از ادامه سفر مسافر ممانعت به عمل می آورند . و چنانچه ویزا یکبار ورود باشد در طی سفر از محدوده شنگن خارج شوید اجازه مجدد به این محدوده را نخواهید داشت .
- صدور بلیط یکطرفه فقط برای مسافرینی امکان پذیر است که ویزای آنها بصورت مهاجرتی ، اقامتی یا دانشجوی است در غیر این صورت باید بلیط برگشت به کشور محل اقامت نیز تهیه شود.
- اکیدا توصیه می شود اجازه انتخاب کشور محل ترانزیت را به ایرلاین واگذار نمایید در غیر این صورت مسئولیت عواقب صدور هر گونه بلیت با ترانزیت کمتر از 24 ساعت را شخصا می پذیرم.
- لطفا در انتخاب فرودگاهای ورود و خروج کشور ترانزیت دقت نمایید (اکیدا توصیه می شود که فرودگاه ای ورودی و خروجی یکی باشد)
- توجه نمایید که مسافرینی که کشور محل اقامت آنان ایران نیست و مدت اقامت آنان در ایران بیش از 3 ماه بوده است در هنگام بازگشت می بایست مجوز خروج از کشور را دارا باشند در غیر این صورت از خروج آنان ممانعت به عمل خواهد آمد..
- طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است.
- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطـعی شده و اطلاعـات بلیط به کـاربر اساماس و ایمیـل مـیشود. هنگـام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائهی شمارهی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
- پرداخت عوارض خروج از کشور ، مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشور (های) مبدا و مقصد به عهده مسافر می باشد.
- مشتری موظف می باشد شماره موبایل و پست الکترونیکی خود را جهت تماس های اضطراری در تمامی مراحل ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد نمایددر غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب ناشی از آن متوجه مشتری می باشد.
- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائهی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی است.
- نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها در بلیط مشخص میشود. مسئولیت هر نوع تغییر و مغایرت در نوع هواپیما بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است و اطلس در این مورد مسئولیتی ندارد.
- در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایسـتی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پـرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصـله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر میباشد.
- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمهی کنسلی شود.
- خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشـوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانـمهای باردار، افراد مبتلا به بیمـاریهـای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمـایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند ضمنا در صورت عدم توجه به موارد فوق مسئولیت و خسارات وارده به عهده مسافر بوده و شرکت اطلس هیچ تعهدی ندارد .